ΜΕΓΑΛΟ αφιέρωμα στον άγιο της ιεραποστολής που «έφυγε» σήμερα για τον Ουρανό

Ο 87χρονος π. Ιγνάτιος Μανδελίδης, Γέρων Επίσκοπος Πενταπόλεως, πρώην μητροπολίτης Κεντρώας Αφρικής, είναι ένας σπουδαίος Μακεδόνας ιερωμένος, γεννημένος και μεγαλωμένος στην Έδεσσα με γονείς Μικρασιάτες. Ο πατέρας του εξόριστος σε καταναγκαστικά έργα και μουλαράς, όπως όλοι οι ανεπιθύμητοι, ήρθε με τον ξεριζωμό στην Ελλάδα.
Ο παππούς του ήταν εργάτης στα μεταλλεία Ακ Ταγ Μαντέν στον Πόντο, εξού και το οικογενειακό όνομα: ο γιος του μεταλλουργού ήταν ο μαντένλογλου, που εξελληνίστηκε και έγινε Μανδελίδης.
Ο π. Ιγνάτιος ήταν ήδη 52 χρονών όταν –ενώ ήταν ιεροκήρυκας στη Λάρισα– τον κάλεσε ο προϊστάμενος στην Αδελφότητα Θεολόγων «Ο Σωτήρ» (Ορθόδοξη Χριστιανική Ιεραποστολική Αδελφότητα), στην οποία ανήκε, για να του ζητήσει να πάει βοηθός του π. Χαρίτωνος Πνευματικάκη στο Κονγκό, και ειδικότερα στην Κανάγκα. Πήγε, και όταν έφθασε… «Κοίταζα τον ουρανό και έλεγα: κάτω από τον ίδιο ουρανό είμαστε και στη Λάρισα και στην Κανάγκα. Από τότε πέρασε μια ζωή. Τριάντα τέσσερα χρόνια, είναι η τρίτη μου… καριέρα. Τώρα είμαι 86 χρόνων, λιγότερα δεν γίνονται, μόνο προχωρούν. Κάναμε μια συμφωνία με τον Θεό: “Ό,τι θα μου δώσεις θα σ’ το δώσω πίσω, δεν κρατάω τίποτε για μένα”. Και πάμε καλά μέχρι τώρα, θα δούμε τι θα γίνει μετά». Τι έγινε μετά;
Χιλιάδες Κονγκολέζοι έχουν ασπαστεί την Ορθοδοξία και λειτουργούνται σε 20 εκκλησίες σε διάφορες περιοχές, με στολίδι αυτή του Αγίου Ανδρέα στην Κανάγκα που ζωντανεύει κάθε Κυριακή από τις φωνές των παιδιών της χορωδίας· πάνε στα εξαιρετικά σχολεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας αλλά και στο Πανεπιστήμιό της, όπου γίνονται μαθήματα και μέσω τηλεματικής (!) και έχουν ραδιοφωνικό σταθμό με πλήρες πρόγραμμα.

Συνέχεια ανάγνωσης

 

Έφυγε ένας τίμιος εργάτης της Εκκλησίας και φλογερός Ιεραπόστολος

foto13 kampanaΓράφει ο Πρωτοσύγκελλος της Ι.Μ. Λαρίσης | Αρχιμ. Αχίλλιος Τσούτσουρας


Εκοιμήθη εν Κυρίω σήμερα το πρωί, Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017 στην Αθήνα, ανήμερα της εορτής του Αγίου Νεκταρίου, του και προστάτου του, ο φλογερός Ιεροκήρυξ της Εκκλησίας, μεγάλος και διακεκριμένος Ιεραπόστολος και τίμιος εργάτης του Ευαγγελίου, αείμνηστος Μητροπολίτης Πενταπόλεως κυρός Ιγνάτιος, ο ευλογημένος άνθρωπος του Θεού και ο πνευματικός ποδηγέτης πολλών ευσεβών χριστιανών.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πενταπόλεως κ.Ιγνάτιος Μαδενλίδης γεννήθηκε το 1930 στην Έδεσσα.

Έλαβε το πτυχίο της Θεολογίας το 1950. Υπηρέτησε ως λαϊκός Ιεροκήρυκας από το 1950 μέχρι το 1968.

Συνδέθηκε με την αδελφότητα Θεολόγων «Ο Σωτήρ», στην οποία προσέφερε πολλά και της οποίας ηγάπησε όσο κανείς το ευλογημένο της έργο.

Διάκονος χειροτονήθηκε το 1968 και Πρεσβύτερος το 1969, από τον Μακαριστό Μητροπολίτη Λαρίσης κυρό Θεολόγο.

Στην Λάρισα επετέλεσε για πολλές δεκαετίες πολύ μεγάλο και σπουδαίο πνευματικό, λειτουργικό, φιλανθρωπικό και κυρίως κατηχητικό και νεανικό έργο, διακρινόμενος πάντοτε για την ενάρετη και ασκητική βιοτή και πολιτεία του καθώς και για την ιδιαίτερη και γεμάτη αγάπη προθυμία του για την καλλιέργεια του λόγου του Θεού στις διψασμένες ψυχές των ανθρώπων και κυρίως των νέων εκείνων που κοντά του γνώρισαν τον Χριστό και αγάπησαν την αγία Του Εκκλησία.

Ακόμη, υπακούοντας στην φωνή της Αγίας μας Εκκλησίας, υπηρέτησε επί πολλά έτη στο Ιεραποστολικό Κλιμάκιο της Κανάγκα (Ζαΐρ, σημερινό Κονγκό), πλησίον του μακαριστού αγίου γέροντός του, φλογερού Ιεραποστόλου π.Χαρίτωνος Πνευματικάκη.

Στις 16/3/2003 εξελέγη και χειροτονήθηκε Μητροπολίτης Κεντρώας Αφρικής, από τον Μακαριστό Πατριάρχη Αλεξανδρείας κυρό Πέτρο και λίγο αργότερα ενθρονίσθηκε στην καρδιά της Ιεραποστολικής Μητροπόλεώς του, επιτελώντας και από την θέση αυτή μεγάλο πνευματικό, ποιμαντικό και ιεραποστολικό έργο, καθιστώντας την αχανή μητροπολιτική του περιφέρεια πρότυπο ιεραποστολικής εργασίας αλλά και Ορθοδόξου μαρτυρίας σε όλη την Αφρικανική ήπειρο.

Στις 4/3/2010 παραιτήθηκε για λόγους υγείας και ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ.Θεόδωρος τιμητικώς τον ανύψωσε στις 23/11/2010 σε τιτουλάριο Μητροπολίτη Πενταπόλεως, δίδοντάς του για πρώτη φορά τον τίτλο της επισκοπής του μεγάλου Αγίου των ημερών μας, Οσίου Νεκταρίου, επισκόπου Πενταπόλεως, του εν Αιγίνη, του θαυματουργού.

Αξιώθηκε δε, να δει συνεχιζόμενο το Θεάρεστο έργο της ιεραποστολικής του επαρχίας, από τον άξιο διάδοχό του, Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κινσάσας κ.Νικηφόρο.

Ο Κύριος της δόξης τον εκάλεσε κοντά του τις πρωϊνές ώρες της Πέμπτης 9 Νοεμβρίου 2017, ανήμερα του προστάτου του Αγίου Νεκταρίου, για να αυλίζεται τώρα πλησίον του, στην άληκτη χαρά της βασιλείας των Ουρανών, όπου ο Δικαιοκρίτης Κύριος θα του απονείμει όλα εκέινα τα ουράνια έπαθλα για όσα υπέρ Εκείνου έπραξε και υπέμεινε καθ’ όλη την διάρκεια της ευλογημένης, κοπιαστικής και τόσο αγωνιστικής ιερατικής και αρχιερατικής βιοτής του.

 

http://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/18123-efuge-enas-timios-ergatis-tis-ekklisias-kai-flogeros-ierapostolos

 

Μάθημα δογματικής από έναν άγιο. Κανονικά μόνο οι άγιοι, οι θεωμένοι που «είδαν και έπαθαν Χριστό», δικαιούνται να ομιλούν περί δόγματος. Στο Κολυμπάρι της Κρήτης υπήρχαν, άραγε, τέτοιοι;

Αποτέλεσμα εικόνας για δογματα

 

Η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής εκκλησίας από το Σχίσμα του 1054 μέχρι και σήμερα,  βρίσκεται στο διαφορετικό τρόπο σύλληψης  του Ευαγγελίου του Χριστού. 

Η Δύση, εκείνη την εποχή αλλά και προ αυτής,  άρχισε να λαμβάνει το Ευαγγέλιο ως θεωρία και ύστερα, ως μία από τις πολλές θ ε ω ρ ί ε ς περί του κόσμου και της ζωής,  ενώ η Ανατολή κατενόησε το Ευαγγέλιο ως ά σ κ η σ η και π ρ ά ξ η. 

Συνακόλουθα η Δογματική στη Δύση έγινε καθαρή θεωρητική Επιστή- μη, δηλαδή μία από τις πολλές φιλοσοφίες, ενώ στην Ανατολή, ήταν και παρέμεινε μέχρι σήμερα μια επιστήμη της πράξης.

Η Δογματική είναι πρακτική επιστήμη. Αυτό είναι κάτι το οποίο οι αιρετικοί θεολόγοι είτε δεν το γνώριζαν είτε το λησμόνησαν. Η Δογματική ήταν εξ αρχής μια πρακτική επιστήμη, πράγμα που εγνώριζαν οι Απόστολοι,  οι Άγιοι και οι ασκητές της Ανατολικής Εκκλησίας και γι αυτό αγωνίζονταν ώστε κάθε δόγμα να το πραγματώσουν επάνω τους, στη ζωή τους.

Το Δόγμα της Αγίας Τριάδος για παράδειγμα  περί του ενός Τριαδικού Θεού, φαινόταν σε πολλούς λαϊκούς, ακόμη και θεολόγους των αιρετικών, ως το πιο αφηρημένο απ’ όλα τα Δόγματα. 

Όμως, στο Μηναίο της Ορθόδοξης Εκκλησίας γίνεται λόγος για πολλούς Αγίους οι οποίοι δια της ασκήσεως μετέβαλαν τον εαυτό τους  σε «κατοικητήριον της Αγίας Τριάδος». Συνέχεια ανάγνωσης

 

Το Πιστεύω του Αγίου Νεκταρίου

Αποτέλεσμα εικόνας για αγιος νεκταριος

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ.

Ἔλεγε ὁ Ἅγιος Νεκτάριος: «Ὁ Θεός γιά μένα εἶναι δόξα, πλοῦτος καί καύχημα. Εἶναι τό γλυκύτατο καί πιό εὐχάριστο πράγμα. Εἶναι ἡ φροντίδα καί τό ἐντρύφημά μου. Ἡ ψυχή μου εἶναι δημιούργημα τῆς πνοῆς τοῦ Θεοῦ. Τό σῶμα μου εἶναι πλάσμα τοῦ Θεοῦ.
Θεία χάριτι εἶμαι γένος τοῦ Θεοῦ. Ἀπ᾿ τό Θεό ἔλαβα τήν ὕπαρξη ἀλλά καί τή δυνατότητα νά κινοῦμαι, ν᾿ ἀναπνέω καί νά μιλάω.
Στό Θεό καθημερινά ἐμπιστεύομαι τό πνεῦμα μου. Στό Θεό προσεύχομαι. Ζῶ μέ τό Θεό, δουλεύω καί βρίσκομαι μέ τό Θεό»…
Εἶμαι εὐτυχισμένος μέ τόν μεγάλο, ἰσχυρό καί ζῶντα Θεό, ὁ ὁποῖος εἶναι πάροχος βοηθός καί τελειωτής τῶν καλῶν. Εἶναι ἐπόπτης τῶν ὅσων σκέφτομαι, λέω καί κάνω. Δέχομαι τό Θεό ὡς φοβερό κριτή τῶν ὅσων ἔχω κάνει. Ἔχω Θεό ἤπιο καί συγχωρητικό, μακρόθυμο καί πολυέλεο, σωτήρα καί λυτρωτή.
Γνωρίζω Θεό πού εἶναι ἡ ἀρχή τῶν πάντων, πού δίνει τά ἀγαθά, πού εἶναι προνοητής, ἐπόπτης, πάνσοφος, παντογνώστης, πού γνωρίζει καί τά μέλλοντα καί τά παρόντα καί τά παρελθόντα. Ὑμνῶ, δοξάζω, εὐλογῶ καί ὑπερυψώνω τόν ἀγαθό, ἅγιο, δίκαιο καί ἀληθινό Θεό».
Προσκυνῶ καί λατρεύω τό φιλάνθρωπο Θεό. Πιστεύω στό Θεό, ἐλπίζω στό Θεό, ἀγαπῶ τό Θεό, πού εἶναι ἡ πηγή τῆς ἀγάπης. Ἡ ψυχή μου καί ἡ διάνοιά μου ἀνυψώνονται στό Θεό καί βρίσκουν ἀνάπαυση. Ἡ καρδιά μου ποθεῖ πολύ τό Θεό.
Ὁμολογῶ ἕνα Τρισήλιο καί Τρισυπόστατο Θεό. Κηρύττω ἕνα Θεό ἄναρχο, ἀΐδιο, ἁπλό, ὑπερούσιο καί ἀμέριστο. Τήν αὐτήν Μονάδα καί Τριάδα. Αὐτά ὁμολογῶ, πιστεύω καί κηρύττω».
Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι
κράτος, αἶνος καί δόξα εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ἀμήν.
apantaortodoxias.blogspot.com
 

O Eρμινίγγελδος της Ορθοδοξίας

Αποτέλεσμα εικόνας για άγγελοι στη φυλακη παρηγορουν αγιο

Οι οικείοι ως οι σκληρότεροι εχθροί. Με τόση μανία εναντίον μας, όση δε βρήκαν ούτε οι μακρινοί.

Μα, ο ίδιος ο πατέρας μου να καταφέρει να μού κάνει αυτό το πράμα; Μα, αλήθεια, ο αδερφός μου, το εξύφανε αυτό εναντίον μου;

Το βάθος του σχεδίου του Θεού δεν έχει μεζούρα δικής μας ερμηνείας, ούτως ώστε, σιωπούμε, αν και απορούντες.

Ο Άγιος Eρμινίγγελδος, με αυτό το δύσκολο όνομα στην ελληνική εκφορά του, υπέφερε το μένος του ίδιου του πατρός του. Σε βαθύ μπουντρούμι, φυλακισμένος από τον γονέα του, γιατί δε θέλησε ως υιός του Βασιλέως να ασπαστεί, έτσι άκριτα και κληρονομικά, την αίρεση του Αρειανισμού.

Σιχάθηκε ο Eρμινίγγελδος τα μυστήρια των Αρειανών. Του έστειλαν κάτω στο μπουντρούμι του, έναν ιερέα αιρετικό.  Τα αποστράφηκε τα δώρα του και δεν τα κοινώνησε. Θανατώθηκε, αμέσως, έτσι στεγνά, με εντολή του ίδιου του πατέρα του. Τι συνέβη, όμως, μετά;

«Tούτου δε γενομένου» γράφει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης μέσα στον Συναξαριστή του, «επέμφθησαν από τον Θεόν λαμπάδων φωτοχυσίαι, και μελωδίαι Aσωμάτων και Aγγελικών Δυνάμεων, τριγύρω εις το σώμα του μακαρίου Eρμινιγγέλδου».

Όλα αυτά αισθητά. Τα έβλεπαν οι άνθρωποι.

Ο ίδιος ο φονέας, ο Βασιλεύς πατήρ, ξαφνιάστηκε από τις φωτοχυσίες, τις μελωδίες και τους Αγγέλους. Προοδευτικά, το τέλος αυτής της πραγματικότητας, βρίσκει τον πατέρα να μετανοεί και όλο το έθνος του Αγίου πρίγκηπος Eρμινιγγέλδου να μεταστρέφεται στην Ορθοδοξία.

Το σχέδιο του Θεού είναι για πρίγκιπες του ουρανού, όχι της Γης.

Το σχέδιο Του έχει ένα βάθος απροσμέτρητο, όσο μία κουκκίδα μολυβιού μπορεί να συγκριθεί με το μέγεθος ενός ολόκληρου στρέμματος πλανήτη. Αλλά και πάλι, τι λέμε και παρομοιάζουμε, αφού με το άπειρο δε βρίσκεις άκρη μέσα στην τέχνη της παρομοίωσης.

Ματαίως κοπιάζουνε οι συγγραφείς, υπαρχούσης ήδη μίας καταλλήλου κραυγής:

Τις θεός μέγας ως ο Θεός ημών!

Τις πληροφορίες περί του Βίου του Αγίου Ερμινιγγέλδου (+1η Νοεμβρίου) λαμβάνουμε από το «Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου, Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´. Εκδόσεις Δόμος, 2005» σε διαδικτυακή ανάγνωση από το Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού. http://www.snhell.gr/references/synaxaristis/search.asp

 

http://constantinoupolin.blogspot.gr/2017/11/o-e.html