Όσιος γέροντας Ιερώνυμος της Αιγίνης : Το μέλλον σας, αναθέσατε το εις την θεία Πρόνοια! ότι είναι θέλημα Θεού και δια την σωτηρίαν μας θα γίνει.


Όσιος γέροντας Ιερώνυμος της Αιγίνης

+3/16η Ὀκτωβρίου 1966, Κυριακή

Αν αφήνεις παράθυρο, θα μπει το φως. Αν όλα είναι κλειστά, από που θα μπει φως και ας είναι άφθονο έξω. Έτσι και εις τα πνευματικά: Άνοιξε την καρδιά σου στο Χριστόν μας, παρακάλεσε Τον και Εκείνος θα βοηθήσει!

Μη λες «ο Χριστός» αλλά «ο Χριστός μας».

Το Ψαλτήρι καθημερινή μου τροφή το έχω. Να το αγαπάς πολύ και να το διαβάζεις. Έστω ‘ένα ή δύο ψαλμούς την ημέρα. Και όταν έχεις λύπη, όταν έχεις πειρασμόν, διάβαζε με προσοχήν και αγάπην το Ψαλτήρι και θα νιώθεις μεταβολή μέσα σου.

Και οι δοκιμασίες κάνουν καλό. Μη φοβηθείς. Ο Χριστός μας σαράντα μέρες αγωνίσθηκε στην ερημον, αλλά έπειτα Άγγελοι τον υπηρετούσαν. Είναι πολύ στοργικός ο Χριστός μας. Συχνά, για ωφέλειά μας, επιτρέπει και δυνατή λύπην. Για λίγο νοιώθουμε πώς μας εγκατέλειψε, αλλά μετά επειδή λυπάται, μας αγαπά, μας πνίγει το έλεος Του, η στοργή Του.

Να είμαστε πρόθυμοι να υποφέρουμε. Να αγαπούμε και την κακοπέραση: λίγο φαγητό, λίγο ύπνο κλπ. Εγώ πολλά πέρασα. Και πείνασα και έξω στα δέντρα κοιμήθηκα. Δόξα τω Θεώ για όλα αυτά, λύπη δεν είχα.

Μη φοβηθείς ποτέ, μόνον αγάπα τον Χριστό μας.

Πρέπει να έχουμε κάτι. Όλοι οι Άγιοι μας είχον θλίψεις, πειρασμούς, ασθενείας. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος που τον έστειλαν και εξορία

Να προσέχετε. Εγώ φοβάμαι. Εμπιστοσύνη στον εαυτό μου δεν έχω. Αν ένας Παύλος που ανέβηκε μέχρι τρίτου ουρανού έλεγε, ότι είναι αμαρτωλότερος όλων, πόσον μάλλον ημείς! Και συμπληρώνει ο Γέροντας: Μη σηκώνεστε από την προσευχή, αν δεν σας έλθουν δάκρυα. Και όταν έρχονται, μη το λέτε, γιατί φεύγει η Χάρις.

Κλείσου στο δωμάτιό σου και θα νοιώσεις μέσα σου διαφορά. Διάβαζε, προσεύχου, θα δεις.

Η κάθε ημέρα να προσέχετε πώς θα περάσει. Το μέλλον σας, αναθέσατε το εις την θεία Πρόνοια! θα βοηθήσει ο Θεός! ότι είναι θέλημα Θεού και δια την σωτηρίαν μας θα γίνει. Μη σκέπτεστε δηλ και βάζετε εις τον νουν σας βάρος δια το μέλλον.

Είναι σοφός ο άνθρωπος ο οποίος πιστεύει, αγαπά τον Θεόν και υπομένει.

Μη ανησυχείτε δια το μέλλον σας. Αναθέσατε το εις την Θείον Πρόνοια. Μη σκέπτεστε και βάζετε βάρος στο κεφάλι σας.

Προσπάθησε να είσαι απαθής. Κανένα μη λυπήσεις, για τίποτα μη λυπηθείς.

Μη δέχεσαι θλίψεις. Μη σκέπτεσαι με λύπην και βαρύνεις τον νουν σου. Να λέγεις μόνον: Χριστέ μου, σε παρακαλώ, μη με εγκατάλειψης. ότι και να σου συμβεί, μη λυπηθείς πολύ, μόνον αυτό να λέγεις: Χριστέ μου, Σύ μη με εγκατάλειψης. Και νάχης ηρεμία, γαλήνη εις την ψυχήν σου.

Νουν να έχεις και νουν να μη έχεις. Γλώσσα να έχεις και γλώσσα να μη έχεις. Μάτια να έχεις και μάτια να μη έχεις. Αυτιά να έχεις και αυτιά να μη έχεις. Με καταλαβαίνεις;

Μη λέτε πολλά. Κρατήστε την γλώσσαν. Αγαπήστε την σιωπή. Αν την συνηθίσετε, μετά δεν θα θέλετε να ομιλείτε. Τόσον είναι όμορφη η σιωπή.

 
Να είσαι αφοσιωμένη εις την δουλειά σου εις το Γραφείο και μη μιλάς ή προσέχεις τους άνδρες. Κάνε, πως δεν μπορείς να γράφεις και συγχρόνως να ακούς ή μιλάς και σε κείνους, δια να μη σε παρεξηγούν. Στο δρόμο, όταν περπατάς και δεν θέλεις να ομιλείς, άλλα θέλεις να αποφεύγεις, αν θα σου πει ένας «καλημέρα, τι κάνεις;» Να απαντήσεις: Καλά ευχαριστώ. Μη πεις «εσύ τι κάνεις;». Να καταλάβει δηλαδή, ότι δεν θέλεις να μιλήσεις περισσότερο και τότε, αναγκαστικά δεν θα μιλήσει και εκείνος περισσότερο. Μόνον όταν σε ρωτούν να απαντάς, αλλιώς μη μιλάς. Η σιωπή είναι σπουδαίο πράγμα, κερδίζεις πολλά. Προσπάθησε, όμορφα είναι.

Όπου και να πας, υπάρχει και το φως, υπάρχει και το σκότος.
Από σένα εξαρτάται τι θα διάλεξης, τι θα ακολουθήσεις. Ότι βλάπτει, μη δίδεις σημασία, ότι ωφελεί πνευματικά, ακολούθησε.
Προσπάθησε, επιμέλεια χρειάζεται και ζήλος. Για ότι βλάπτει, αδιάφορος να είσαι! Αν δεν πάρουμε απόφασιν θανάτου, το πνευματικόν μέρος δεν εκτελείται.

Απολαύσετε την πνευματική ζωή. Δεν υπάρχει τίποτε γλυκύτερο απ’ αυτήν. Ο αγών είναι σκληρός, είναι γλυκείς. Όπως οι στέφανοι. Δριμύς ο χειμών, γλυκύς ο παράδεισος. Στα πνευματικά, είναι ανοιχτή η καρδία: αγάπη, χαρά. Και να ξέρετε, αν εύκολα αποκτήσετε, εύκολα θα χάσετε. Ενώ αν με δυσκολία, με κόπο και αγώνα αποκτήσετε, δύσκολα θα χάσετε.

Σε κηρύγματα, μη τρέχετε πολύ. Μελετήσατε εις το σπίτι σας. Επιμεληθείτε ολίγον την σιωπή. Εις την προσευχή, με ταπείνωση να πηγαίνετε, να σας λυπηθεί ο Θεός. Όπως λιώνει το κερί, έτσι να λιώσουν και αι αμαρτίαι σας και να σωθείτε. Την ώρα που φεύγαμε, και όταν ασπαζόμουν το χέρι του, μου λέγει: – Κόρη, σαν το κομπολόι που πέφτουν μια – μια οι χάνδρες, έτσι και η Χάρις του Θεού θα πέφτει μέσα σου, αν προσέχεις και αγωνίζεσαι!…

Εκ του βιβλίου της Κας Σωτηρίας Νούση ”Ο ΓΕΡΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΗΣ 1883 – 1966”, Ζ’ έκδοσις, Φεβρουάριος 2010.

Αγάπησε την ησυχία και την σιωπή. Γέροντας Ιερώνυμος της Αιγίνης https://iconandlight.wordpress.com

Ο Θεός θα σου ζητήσει στην άλλη ζωή ή το παιδί σου σωσμένο ή πληγές στα γόνατά σου.Όσιος Γέρων Ιερώνυμος της Αιγίνης https://iconandlight.wordpress.com

Ο Γέρων Μισαήλ από το Γκέλβερι της Καππαδοκίας https://iconandlight.wordpress.com

Ο Μισαήλ από το Γκέλβερι της Καππαδοκίας,πνευματικός καθοδηγητής του Γέροντος Ιερωνύµου της Αιγίνης https://iconandlight.wordpress.com

 

http://yiorgosthalassis.blogspot.com/2018/10/october-15-2018.html?m=1

 

Αρχιμανδρίτης Γαβριήλ, καθηγούμενος Ι.Μ. Οσίου Δαυίδ: «Μνήμες από τον άγιο Ιάκωβο»

Ομιλία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου κ. Γαβριήλ, Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής του Οσίου Δαυίδ του Γέροντος με θέμα: «Μνήμες από τον Άγιο Ιάκωβο» η οποία πραγματοποιήθηκε κατά το ΙΒ’ Συνέδριο της Χριστιανικής Ένωσης Κυπρίων Επιστημόνων (Χ.Ε.Κ.Ε.) στη Δευτερά της Κύπρου την Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018. Το θέμα του Συνεδρίου ήταν «Ο Όσιος Ιάκωβος ο εν Ευβοία»

 

 

 

ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ !

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΦΗΝΩ ΣΤΟ ΘΕΟ

Παραιτήθηκα απ΄ την
προσπάθεια να
αλλάξω τον κόσμο.

Δεν
μου μένει καιρός. 

Τ’ αφήνω στον Κύριον
και Θεό μου 
και ζω απροσπαθώς.
Δεν προσκρούω στο
παραμικρό εμπόδιο. 
Είμαι λεύτερος!

 

Μόσχου Λαγκουβάρδου
 

Πολλοί Τούρκοι έγιναν χριστιανοί από την βουβή διδασκαλία των εκκλησιών αυτών που αποπνέουν Χάρη

 Σχετική εικόνα
…»Οι περισσότεροι μουσουλμάνοι που έχουν γίνει χριστιανοί στην Τουρκία δεν επηρεάστηκαν ούτε διδάχθηκαν συνήθως την ορθόδοξη πίστη από κάποιους συγκεκριμένους ανθρώπους, γιατί εκεί απαγορεύεται ο Προσηλυτισμός, όπως απαγορευόταν στην Ελλάδα πριν μερικά χρόνια. Εντούτοις το κενό αυτό το αναπληρώνει ο Θεός με εντυπωσιακούς τρόπους.
Ο πρώτος τρόπος είναι το αγιασμένο χώμα και οι ερειπωμένες εκκλησίες. 

Πολλοί Τούρκοι έγιναν χριστιανοί από την βουβή διδασκαλία των εκκλησιών αυτών που αποπνέουν Χάρη.

Άλλος τρόπος είναι τα εντυπωσιακά θαύματα και οι Θείες αποκαλύψεις που επιτελεί ο Παντοδύναμος Θεός τόσο σε Τούρκους αλλά και σε Πέρσες, Άραβες κλπ μουσουλμάνους που διαβιούν στην Τουρκία ή που κατέφυγαν εκεί για περισσότερη θρησκευτική και πολιτική ελευθερία απ ότι είχαν στις πατρίδες τους. Όσο και αν φαίνεται σε μας παράδοξο…!

Τα ΜΜΕ και το internet που παίζουν στο τόπο μας ρόλο αρνητικό για την Τουρκία είναι πηγή έμπνευσης και ευαγγελισμού.
Αυτό όμως δεν σημαίνει καθόλου ότι βοηθάει στον επανευαγγελισμό της Τουρκίας η θρησκευτική συνθηματολογία που εξαπολύουν κάποια θρησκευτικά και ελληνορθόδοξα blogs και sites.
Η Τουρκία δεν είναι Αφρική. Ο ανατολίτης (Πέρσης, Τούρκος, Άραβας) ορθόδοξος χριστιανός που εγκαταλείπει το Ισλάμ- που εγκατέλειψε ίσως και τον Προτεσταντισμό όταν γνώρισε την πλήρη Αλήθεια- δεν θα δεχθεί να κάνει παρέλαση με ελληνικά σημαιάκια όπως στην Αφρική, ούτε χρειάζεται εμβόλια για τα παιδιά του, ούτε σχολεία, ούτε θα δεχθεί ότι, εφόσον έγινε ορθόδοξος, έγινε και Έλληνας. Μάλλον θα το θεωρήσει προσβολή , εκτός ίσως κάποιων μεμονωμένων περιπτώσεων στον Εύξεινο Πόντο.

Πολλοί από τους νεοφώτιστους θέλουν να μάθουν ελληνικά («τα ρωμαίικα»- rumca) για να έχουν πρόσβαση στις πηγές της ορθόδοξης πίστης, όχι για να γίνουν Έλληνες.

Μερικοί, πιο μορφωμένοι, δέχονται για τον εαυτό τους τον όρο ρωμηός (Rum) γνωρίζοντας καλύτερα από τους ελλαδίτες την διαφορά των όρων Έλληνας(στενή έννοια)-Ρωμηός(ευρύτερη έννοια).

Ένα επίσης σημαντικό ζήτημα που πρέπει πολύ να προσέξουν όσοι φιλοδοξούν να ευαγγελιστούν τον Χριστό στη Μ. Ασία είναι η δογματική κατάρτιση.

Στο χώρο αυτό που ανέδειξε τους μεγάλους δογματικούς Πατέρες οι διάλογοι μεταξύ θρησκειών και χριστιανικών δογμάτων είναι καθημερινοί και έντονοι.

Στη Μ. Ασία έχουμε ακούσει, ως κληρικοί, ερωτήσεις δογματικού περιεχομένου που δεν έχουμε δεχθεί από χριστιανούς στην Ελλάδα όπως: Στην Π. Διαθήκη ποιος μιλάει στο Μωυσή ο Πατήρ ή ο Υιός, ως άσαρκος Λόγος;
Στο Αθανασιανό Σύμβολο η μνεία ότι το Άγιον Πνεύμα είναι του Πατρός και του Υιού μήπως σημαίνει filioque;
Ποία η σχέση των Τριών Προσώπων της Αγίας Τριάδος;
Ο δικέφαλος Αετός μήπως συμβολίζει τη διπλή φύση του Χριστού βάσει της οποίας διαμορφώθηκε η βυζαντινή θεωρία περί των σχέσεων Εκκλησίας και Κράτους (Βασιλεία -Ιερωσύνη);
Και πολλές άλλες ερωτήσεις…

Μερικοί στην Ελλάδα νομίζουν ότι στην Τουρκία υπάρχουν «κρυπτοχριστιανοί» που δεν μπορούν να ομολογήσουν το Χριστό γιατί θα τους κόψουν το κεφάλι! Αυτό είναι για την σημερινή πραγματικότητα στην Τουρκία ένα «παραμύθι». Το Κράτος, ακόμη και το Νεοοθωμανικό του Ερντογάν δεν κυνηγάει χριστιανούς , αντίθετα μάλιστα.

Το μεγάλο πρόβλημα των χριστιανών της Τουρκίας είναι η Οικογένεια.
Όποιος γίνει χριστιανός συνήθως χάνει σύζυγο, παιδιά, γονείς, αδέλφια. Τον απομονώνουν. Τελευταία όμως παρατηρείτε το φαινόμενο οι παραδοσιακές μουσουλμανικές οικογένειες να δέχονται κάποιο μέλος τους (αγόρι ή κορίτσι) να γίνει χριστιανός, αν συζευχθεί με χριστιανό. Αυτό είναι μια σημαντική πρόοδος…»

 

 

H Ένωση Φιλολόγων κατά του σχεδίου Γαβρόγλου -«Αποδομεί τον ελληνικό ιστορικό κορμό»

ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων ζητεί την απόσυρση του προτεινόμενου σχεδίου του ΙΕΠ για το μάθημα της Ιστορίας, καθώς, όπως σημειώνει, υποβαθμίζει την ιστορική σημασία των παλαιότερων περιόδων.
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΦ έχει ήδη διατυπώσει αναλυτικά τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις του, επί του σχεδίου του ΙΕΠ για το μάθημα της Ιστορίας, όταν αυτό εξαγγέλθηκε τον Απρίλιο του 2017. Δυστυχώς όμως το Υπουργείο Παιδείας επανήλθε πρόσφατα καταθέτοντας το ίδιο περίπου σχέδιο χωρίς να λάβει –για άλλη μια φορά- υπόψη του τις θέσεις της επιστημονικής κοινότητας» τονίζει η Ένωση Φιλολόγων.
Η ΠΕΦ εκφράζει και πάλι τη συνολική της αντίθεση στο προτεινόμενο σχέδιο το οποίο μεταβάλλει ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος της Ιστορίας εκτρέποντάς το προς κατευθύνσεις που δεν πληρούν τους επιστημονικούς και παιδαγωγικούς του στόχους. Συγκεκριμένα:

  • Θεωρούμε απαράδεκτη την εγκατάλειψη της ιστορικής συνέχειας κατά τη διδασκαλία ιστορικών περιόδων. Υποστηρίζουμε ως παιδαγωγικά αναγκαία τη γραμμική χρονικά διάταξη της ύλης από το απώτατο παρελθόν προς τη σύγχρονη εποχή, επειδή η μέθοδος αυτή παρουσιάζει αδιάσπαστη την ιστορική συνέχεια, διευκολύνει την κατανόηση του χρόνου από τους μαθητές, συμβάλλει στη συνειδητοποίηση της ελληνικής ταυτότητας σε συνδυασμό με τον σεβασμό και την αποδοχή της ιστορίας των άλλων λαών, και συνεισφέρει στην καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης.
  • Μας βρίσκει απολύτως αντίθετους ο κατακερματισμός της ιστορικής γνώσης σε επιμέρους θεματικές ενότητες που οδηγεί στη σύγχυση και στην αδυναμία εξήγησης των ιστορικών φαινομένων από τους μαθητές. Σύγχυση επίσης προκαλεί στους μικρούς μαθητές η ταύτιση του νοήματος της ιστορίας με την -προβλεπόμενη στο σχέδιο- αφήγηση της ιστορίας της οικογένειάς τους.
  • Διαφωνούμε με τη δημιουργία θεματικών φακέλων, οι οποίοι έχουν παιδαγωγική και μαθησιακή αξία, μόνο εάν λειτουργούν επικουρικά στη διδασκαλία.
  • Θεωρούμε από παιδαγωγική άποψη αναποτελεσματική την προβλεπόμενη στο σχέδιο ανάθεση στον εκπαιδευτικό επιλογής και αναδιάταξης της ιστορικής ύλης, επειδή αποδυναμώνει τη χρήση του σχολικού εγχειριδίου και οδηγεί ενδεχομένως σε επιλογές σύμφωνες με προσωπικές ιδεολογικές και πολιτικές απόψεις. Η ΠΕΦ κρίνει απαραίτητη τη συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων, που θα παρουσιάζουν με εύληπτο τρόπο τη διδακτέα ύλη και θα αποτελούν πεδίο αναφοράς για περαιτέρω ενασχόληση των μαθητών με σημαντικές θεματικές ενότητες.
Η ΠΕΦ ζητά την απόσυρση του προτεινόμενου σχεδίου, το οποίο δεν λαμβάνει υπόψη του την επιστημονική αξιοποίηση των ιστορικών πηγών, αρνείται την ιστορική συνέχεια, υποβαθμίζει την ιστορική σημασία των παλαιότερων περιόδων (Αρχαιότητας και Βυζαντίου) διογκώνοντας υπέρμετρα την προσέγγιση της Νεότερης Ιστορίας, και συνολικά αποδομεί τον ελληνικό ιστορικό κορμό, δίνοντας βάρος στο έλασσον έναντι του μείζονος και προβάλλοντας τα επιμέρους και τα περιφερειακά έναντι των βασικών ιστορικών ζητημάτων και εντέλει οδηγεί στην ιδεολογικοποίηση της Ιστορίας.

 

 

Τα χρόνια της κρίσης

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

 

Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Χθες το απόγευμα συναντηθήκαμε τέσσερις φίλοι σ ένα συνοικιακό καφέ της οδού Βόλου, στην άκρη της πόλης. Μας αρέσει το καφέ αυτό γιατί δίπλα του είναι ένας μεγάλος καταπράσινος κήπος και απολαμβάνουμε την ωραία θέα του ενώ πίνουμε τον καφέ και κουβεντιάζουμε για διάφορα θέματα που μας απασχολούν.

-Άραγε πώς επηρέασαν τον καθένα από μας τα 9 αυτά χρόνια της κρίσης στην πατρίδα μας, ρώτησε κάποιος κι ακολούθησε μια μικρή σιωπή για περισυλλογή.
-Σ’ εμένα έκαναν καλό, είπα. Έκαναν καλό γιατί δεν είναι πρόσκομμα για το πνεύμα.
-Γιατί δεν είναι πρόσκομμα για το πνεύμα;
-Γιατί σε κρατούν επάγρυπνο.
-Ποιο είναι πρόσκομμα για το πνεύμα;
-Η ύπνωση.

Δε θυμάμαι τα λόγια των άλλων. Το γενικό συμπέρασμα στο οποίο συμφωνήσαμε όλοι ήταν ότι ζούμε κομμουνιστικές μέρες, με το αίσθημα του φόβου και της ανησυχίας για την επιβίωση, να κυριαρχεί στην ψυχή μας.

http://moschoblog.blogspot.com/

 

Ἅγιος Σιλουανός: Γιά νά σωθεῖς, εἶναι ἀνάγκη νά ταπεινωθεῖς!

Ἡ ὑπερηφάνεια ἐμποδίζει τήν ψυχή νά μπεῖ στό δρόμο τῆς πίστεως. Στόν ἄπιστο δίνω μία συμβουλή. Ἄς πεῖ: “Κύριε, ἄν ὑπάρχεις, φώτισε μέ, καί θά Σέ ὑπηρετήσω μ’ ὅλη μου τήν καρδιά καί μ’ ὅλη μου τήν ψυχή”. Καί ὁ Κύριος θά φωτίσει ὁπωσδήποτε μία τέτοια ταπεινή σκέψη… 

Γιά νά σωθεῖς, εἶναι ἀνάγκη νά ταπεινωθεῖς. Γιατί τόν ὑπερήφανο, καί μέ τή βία νά τόν βάλεις στόν παράδεισο, κι ἐκεῖ δέν θά βρεῖ ἀνάπαυση. Κι ἐκεῖ δέν θά εἶναι ἱκανοποιημένος καί θά λέει: “Γιατί δέν εἶμαι ἐγώ στήν πρώτη θέση;”. Ἀντίθετα, ἡ ταπεινή ψυχή εἶναι γεμάτη ἀγάπη καί δέν ἐπιδιώκει πρωτεῖα, ἀλλά ἐπιθυμεῖ γιά ὅλους τό καλό καί εὐχαριστιέται μέ ὅλα.