«Εδώ εμένα o Θεός με πήρε απ’ το Πεδίο του Άρεως με τη σύριγγα στο χέρι και μ’ έκανε καλόγερο…»

Ταξίδευε στον αληθινό Θεό! Πες και στους χριστιανούς να ταξιδεύουν!»

Προσκυνητής

Μίλησα χθες μ’ ένα φίλο που ΄ναι μοναχός και πριν απ’ αυτό ως λαϊκός ήταν χρήστης ναρκωτικών. Πήγε απεξάρτηση κι έπειτα έβαλε το σχήμα. Τις μεγάλες μέρες κοιτάω να τα λέμε γιατί όλο και κάτι φωτισμένο έχει να πει. Εχθές βέβαια, ομολογώ, ότι τονε πήρα τηλέφωνο περισσότερο για να διαμαρτυρηθώ – σε σχέση με την αρνητική στάση που συνάντησα από πολλούς ανθρώπους όταν έβλεπαν τούτες τις ημέρες τον παπά με την αγιαστούρα- παρά για να τον ακούσω. Όπως και να ‘χει, με άκουγε με πολύ υπομονή χωρίς ν’ ακούω κάποια αντίδραση στο τηλέφωνο.
Τελειώνοντας το σχεδόν λογύδριο που θα μπορούσε να έχει τίτλο «πάμε απ’ το κακό στο χειρότερο» με τη δόση υπερβολής -που χαρακτηρίζει πάντοτε τους ανθρώπους της πόλης- εκείνος, σε αντίθεση μ’ εμένα -που ‘ναι άνθρωπος του βουνού και της ησυχίας- δεν άντεξε και με διέκοψε: Συνέχεια ανάγνωσης

 

Ο Μόσχας πολλά κατάλαβε, οι δικοί μας δεν αντιλαμβάνονται τίποτα;

Ο Πατριάρχης Μόσχας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την «κοινωνία χωρίς μετρητά».

Την ανησυχία του για την διαφύλαξη των ανθρωπίνων ελευθεριών στο πλαίσιο της εφαρμογής των ψηφιακών τεχνολογιών στον τομέα της οικονομίας, εξέφρασε σήμερα ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών κ. Κύριλλος.
«Αναμφίβολα η καθιέρωση των ψηφιακών τεχνολογιών παρέχουν αποτελεσματικές διαδικασίες σε διάφορους τομείς, παρόλα αυτά ως Εκκλησία αμφιβάλλουμε στο θέμα της ασφάλειας. Mιλούμε για τη δυνατότητα των κακόβουλων προσώπων ή δυνάμεων να χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία για να παρέχουν μια ανεπανόρθωτη ζημιά σε μια χώρα και κοινωνία» – ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πατριάρχης Κύριλλος.
Στην συνέχεια ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ρωσίας πρόσθεσε: «Η Εκκλησία ανησυχεί, ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να περιορίσει απόλυτα την ανθρώπινη ελευθερία.»
«Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Έχουμε τις οικονομικές συναλλαγές μέσω ηλεκτρονικής κάρτας, που σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχει διαφάνεια, τον έλεγχο και ούτω καθεξής. Και πιστεύω ότι αυτά είναι αληθινά. Τι θα γίνει όταν σε κάποιο σημείο της ιστορίας, η πρόσβαση σε αυτές τις κάρτες, ανοίξει ως απάντηση στην πίστη μας;» – υπογράμμισε ο Πατριάρχης Κύριλλος.
σχόλιο ID-ont: Μήπως η μετάφραση της τελευταίας πρότασης θα έπρεπε να ήταν: «Τι θα γίνει όταν σε κάποιο σημείο της ιστορίας, η πρόσβαση σε αυτές τις κάρτες θα καθίσταται εφικτή, μόνο με αντάλλαγμα την πίστη σας;«. Στα Αγγλικά (βλ. κατωτέρω) χρησιμοποιoιούνται οι λέξεις «your loyalty» που σημαίνει «την αφοσίωση σας». Θα μπορούσε δηλ. ο Πατριάρχης να λέει «μόνο με αντάλλαγμα την αφοσίωση σας (σ.σ. στο σύστημα);«

Patriarch Kirill sees a potential threat in the development of the digital economy

Moscow. January 7. INTERFAX – Patriarch of Moscow and all Russia Kirill concerned about protecting liberties in the conditions of active introduction of digital technology in the field of Economics.

“Undoubtedly, the introduction of digital technology will ensure greater effectiveness of the decision-making process, which, of course, good. But the Church has another notion of security. (…) The Church is very concerned that modern technology is totally able to limit human freedom,” he said Sunday in a Christmas interview to TV channel “Russia-1”.

According to the Primate, it is not only about the possibility of ill-intentioned people or forces to use digital technology in order to provide irreparable damage to the country, society or someone from the people is important, not only technological but also spiritual level.

“Here let me give you an small example. We have hotheads who enthusiastically talk about the need to eliminate cash and go only to the electronic card. This will ensure transparency, control, and well, all those arguments with which many are familiar. And all this is so. And if suddenly at some point in the historical development of access to these cards will open in response to your loyalty?” – asked the Patriarch.

He recalled that today, in order to obtain citizenship one of the European countries, the people who live there and who wish to be naturalized to obtain citizenship or residence permit, I suggest to watch the movie, which tells about the life of the country, its customs, laws. In this video, according to the Patriarch, clearly presents the topic of LGBT, and watching the movie asks the question: do you agree with all of this? And if one accepts all the foregoing, it will be either a citizen, or get a residence permit, and if not, then do not get it.

“But if access to Finance will be limited to that kind of conditions? Here about these dangers today the Church says in a loud voice”, – concluded the Patriarch.

 

 

 

Ἱερά Μονή Αγίας Σκέπης στη Γαλλία

Η Ιερά Μονή της Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου είναι Μετόχι της Ιεράς Μονής Σιμωνόπετρας του Αγίου Όρους. Ιδρύθηκε το 1984 και εγκαταστάθηκε αρχικά στους πρόποδες των Άλπεων (Vercors) δίπλα στην Γκερνόμπλ και αργότερα στη Νότια Γαλλία, 40 χιλιόμετρα απο την Αβινιόν. Συγκροτεί μια αδελφότητα 15 μοναζουσών. Πνευματικός τους πατέρας ήταν ο μακαριστός  Αρχιμανδρίτης Πλακίδας Deseille, αδελφός της Ιεράς Μονής Σιμωνόπετρας, γνωστός στη Γαλλία και την Ελλάδα για τα θεολογικά του έργα περί πνευματικής ζωής και ιστορίας του μοναχισμού. Οι αδελφές κατάγονται από επτά διαφορετικές χώρες: Γερμανία, Βραζιλία, Κύπρο, Γαλλία, Πορτογαλία, Ελβετία και Εσθονία. Μοναστήρι Γαλλία Μοναστήρι Γαλλία Μοναστήρι Γαλλία Η περιοχή στην οποία βρίσκεται η Ιερά Μονή ήταν ανέκαθεν τόπος συνεχούς ανταλλαγής μεταξύ των Κελτών και των Ελλήνων, ανταλλαγή η οποία ξεκίνησε από την εποχή των Φωκαέων.

Μέχρι σήμερα ακόμα η περιοχή αυτή διακρίνεται για τη σημαντική παρουσία ορθόδοξου λαού. Όταν εγκαταστάθηκαν οι μοναχές σ’ αυτή την περιοχή, τα κτίρια του αγροκτήματος που θ’ αποτελούσαν τη Μονή δεν ήταν παρά μόνο στάβλοι και υπόστεγα. Η ιστορία του αγροκτήματος αποκαλύπτει ότι επρόκειτο για αρχαία αγροικία, η οποία ανήκε από τον δωδέκατο μέχρι τον δέκατον όγδοο αιώνα σ’ ένα μοναστήρι ρωμαιοκαθολικού μοναχικού τάγματος. Άρχισαν εκτενή έργα αναπαλαιώσεως με κύριο μέλημα να γίνεται χρήση των τοπικών παραδοσιακών τεχνικών, ώστε ν’ αποκατασταθεί στο παλαιό αυτό κτίσμα η προηγούμενή του ομορφιά και αρμονία μέσα στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Το έργο αυτό είναι μακροχρόνιο και δύσκολο, διότι η Μονή διαθέτει λιγοστά και πενιχρά μέσα για ν’ ανταποκριθεί και μάλιστα σε μια χώρα, όπου η Ορθοδοξία περιλαμβάνει μόλις το 0,3% του πληθυσμού.

Η πρώτη εκκλησία της Μονής, αφιερωμένη στην Αγία Μαρία τη Μαγδαληνή, προστάτιδα της Ιεράς Μονής Σιμωνόπετρας, όπου υπάρχει ένα αξιόλογο λείψανό της, βρίσκεται στο παλιό κελάρι του αγροκτήματος, αλλά είναι υπερβολικά μικρή, διότι οι πιστοί πληθαίνουν με την πάροδο του χρόνου. Τις ημέρες των εορτών, οι μοναχές προσφέρουν τράπεζα (γεύμα) σε περισσότερα από εκατό άτομα. Πρόσφατα μια συνάντηση των ορθοδόξων ενοριών της Νοτίου Γαλλίας συγκέντρωσε τριακόσιους πιστούς. Εδώ και δέκα χρόνια, πολλά άτομα έχουν μεταστραφεί στην Ορθόδοξη Εκκλησία, στη Μονή Αγίας Σκέπης. Κτίσθηκε για το λόγο αυτό ένα βαπτιστήριο.

Η έκταση του αγροκτήματος είναι 600 στρέμματα, εκ των οποίων τα 400 είναι δάση και τα υπόλοιπα 200 καλλιέργειες. Σ’ αυτή τη βλάστηση μεσογειακού τύπου, οι καλλιέργειες γίνονται με τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται η τροφή όσων ζουν στη Μονή και όσων φιλοξενούνται σ’ αυτήν, με τρόπο επίσης ώστε γίνεται μαρτυρία για τον κόπο των ανθρώπων που προσπαθούν να σέβονται και να διαφυλάττουν τη δημιουργία.

Οι μοναχές μεταποιούν τα φρούτα σε μαρμελάδες, χυμούς, κρασί κτλ. Με όλη αυτή την αδιάκοπη εργασία αποκτούν σιγά σιγά την εκτίμηση όσων ζουν εκεί κοντά οι οποίοι συγκινούνται βλέποντας πως εργάζονται οι μοναχές. Κάθε χρόνο διοργανώνεται σεμινάριο με ομιλητές ειδικευμένους επιστήμονες σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και συμμετέχουν πολυάριθμοι άνθρωποι της γύρω περιοχής, οι οποίοι επιθυμούν να βλέπουν διαμέσου της ζωής της Μονής, την Εκκλησία να είναι παρούσα στις απασχολήσεις και τις υποχρεώσεις τους. Η Μονή έχει αναλάβει επίσης ένα σημαντικό έργο διδασκαλίας διοργανώνοντας μαθήματα ορθόδοξης θεολογίας για τους νεοφώτιστους πιστούς και για όσους ενδιαφέρονται για την Ορθοδοξία. Επίσης, κάθε καλοκαίρι, μια ομάδα, όλο και μεγαλύτερη, μαζεύεται για να κατασκηνώσει στο δάσος του αγροκτήματος στο Σολάν.

 

40 χρόνια με μεσογειακή αναιμία και 40 χρόνια δοξολογίας!

Σαράντα χρόνια με μεσογειακή αναιμία και σαράντα χρόνια δοξολογίας!

Αν Το Έμβρυο Είχε Επιλογή;
Στο κρεβάτι της ΜΕΘ εδώ και λίγες μέρες νοσηλεύεται ένας ασθενής με βαριά λοίμωξη του αναπνευστικού, που χρειάστηκε σε κάποια φάση της να αντιμετωπιστεί με διασωλήνωση και μηχανικό αερισμό του πάσχοντα. Ο ασθενής, γύρω στα σαράντα με ιστορικό μεσογειακής αναιμίας, που χρειάζεται κάθε περίπου τριάντα ημέρες μετάγγιση αίματος.
Η μεσογειακή αναιμία είναι μια γενετική νόσος, που οφείλεται στην αδυναμία παραγωγής αλυσίδων β, απαραίτητων για την κατασκευή της αιμοσφαιρίνης που μεταφέρει το οξυγόνο στον οργανισμό, λόγω ελαττωματικών γονιδίων κληρονομημένων και από τους δύο γονείς.
Τα παιδιά που γεννιούνται με τη νόσο αυτή χρειάζεται, αφού δεν μπορούν τα ίδια να παράγουν φυσιολογική αιμοσφαιρίνη, να την παίρνουν μέσω μεταγγίσεων ανάλογα με τη βαρύτητα του προβλήματος περίπου κάθε μήνα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά επειδή με τις μεταγγίσεις αυξάνεται ο σίδηρος του οργανισμού και κινδυνεύει να καταστρέψει τα διάφορα όργανα εναποτιθέμενος σε αυτά, σε καθημερινή βάση σχεδόν, πρέπει να γίνεται η λεγόμενη αποσιδήρωση μέσω υποδόριας έγχυσης κάποιας σιδηροδεσμευτικής ουσίας. Αν όλα γίνουν σωστά, τα παιδιά αυτά έχουν ένα φυσιολογικό προσδόκιμο επιβίωσης, αν και είναι πιο ευαίσθητα σε λοιμώξεις και άλλες εξωτερικές επιδράσεις.
Ο συγκεκριμένος λοιπόν ασθενής, στο πλαίσιο αυτής της ευαισθησίας του οργανισμού του, προσβλήθηκε από κάποιον ιό και χρειάστηκε η νοσηλεία του στη ΜΕΘ για να τον ξεπεράσει. Ήταν όμως ήδη πολύ καλά και ετοιμαζόταν η έξοδός του, που σε λίγες ημέρες θα τον οδηγούσε και πάλι πίσω στις επαγγελματικές του δραστηριότητες. Εκείνο που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση σε όλο το προσωπικό της ΜΕΘ ήταν το πόσο συνειδητά συνεργάστικε κατά τη διάρκεια δύσκολων φάσεων της νοσηλείας του και πόσο πολύ πάλεψε για την αποκατάσταση της υγείας του και τη ζωή του.
Τέτοια ήταν η εντύπωση που είχε προκληθεί, ώστε ο ιατρός της ΜΕΘ και με το θάρρος του κοινού αγώνα που τόσες μέρες έδιναν, τον ρώτησε: «Δε σου πέρασε από το μυαλό να εγκαταλείψεις τον αγώνα; Δεν κουράστηκες τόσα χρόνια με τον τρόπο που ζεις και τους περιορισμούς της ασθένειάς σου;». Η απάντηση ήρθε άμεση και χωρίς δεύτερη σκέψη, έτσι ώστε φάνηκε ότι δεν ήταν παρόρμηση της στιγμής αλλά ώριμη σκέψη ετών:
«Ούτε μια στιγμή δε σκέφτηκα ότι θα ήταν προτιμότερο να πεθάνω. Και ξέρεις γιατί; Γιατί είμαι ευτυχισμένος που ζω. Και θεωρώ ότι το πρόβλημα της υγείας μου έχει συμβάλει στο να ωριμάσω νωρίτερα και να δω τη ζωή με πιο ουσιαστική ματιά. Από μικρός έμαθα να εκτιμώ την αξία της ζωής, βίωσα έμπρακτα την αγάπη και τη στοργή της οικογένειάς μου, έβαλα στόχους στη ζωή που δεν αφορούσαν το άτομό μου αλλά το κοινωνικό σύνολο.
Η ασθένειά μου με έκανε να δω με θετική ματιά τον κόσμο και να θελήσω να συμβάλω κι εγώ στο να γίνει καλύτερος, θέλησα να γίνω δάσκαλος για να βοηθώ τα παιδιά στη ζωή τους. Έμαθα όντας ‘διαφορετικός’ να σέβομαι τη διαφορετικότητα και να αντιμετωπίζω τους άλλους όπως ήθελα να με αντιμετωπίζουν κι εκείνοι. Θα σου φανεί πολύ παράξενο, αλλά αντιμετωπίζοντας συχνά τον κίνδυνο του θανάτου, έμαθα να εκτιμώ τη ζωή. Έμαθα να ευχαριστώ τον Θεό γιατί επέτρεψε τη δοκιμασία που με έκανε καλύτερο».
Ο γιατρός απομακρύνθηκε βιαστικά για να μη δει ο ασθενής δύο δάκρυα στα μάτια του.
Αυτός είναι ένας ακόμη άνθρωπος που η φυσική επιλογή θα τον είχε οδηγήσει μετά από προγεννητικό έλεγχο στα σκουπίδια κάποιας κλινικής. Έχει συμβεί πολλές φορές καλοπροαίρετα πρόσωπα και μάλιστα σχετιζόμενα με τον Θεό να επιμένουν ότι είναι καλό να μη γεννιούνται παιδιά με προβλήματα υγείας και ότι είναι θεάρεστη κίνηση να τα απαλλάσσουμε από τον πόνο που θα τα συνοδεύει μια ολόκληρη ζωή.
Είναι η κλασική κοσμική αντίληψη ότι ο πόνος είναι κάτι κακό, η θυσία ανεπιθύμητη και πρέπει να αποφεύγεται με κάθε τρόπο. Είναι η λογική της αποφυγής του Σταυρού, που όμως, σύμφωνα με τον Κύριο, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη σωτηρία.
(Νικόλαος Κ. Παναγιωτόπουλος, 20 χρόνια στην Εντατική, Νέα Σμύρνη 2017, σελ. 93-95)
http://www.sostis.gr/
https://amfoterodexios.blogspot.gr/

 

 

Προσέχετε τον Εγωισμό, που Κρύβεται κάτω από τη Μορφή του Δικαιώματο

Δεν θέλω να θλίβεστε και να συγχύζεστε για όσα συμβαίνουν αντίθετα στη θέλησή σας, όσο δίκαιη κι αν είναι αυτή. Μια τέτοια θλίψη Μαρτυρεί την Υπαρξη Εγωισμού. Προσέχετε τον Εγωισμό, που Κρύβεται κάτω από τη Μορφή του Δικαιώματος. Προσέχετε και την άκαιρη λύπη, δημιουργείται ύστερ’ από έναν δίκαιο έλεγχο. Η υπερβολική… θλίψη για όλα αυτά είναι του πειρασμού.

Μία είναι η αληθινή θλίψη. Αυτή που δημιουργείται, όταν γνωρίσουμε καλά την Αθλια Κατάσταση της Ψυχής μας. Όλες οι άλλες θλίψεις δεν έχουν καμιά Σχέση με τη χάρη του Θεού.

Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως

 

Χωρίς θυσίες δεν θα μάθετε να αγαπάτε.

Χωρίς θυσία για χάρη του Κυρίου και του γείτονα, τίποτα δεν συμβαίνει στην πνευματική ζωή. Χωρίς θυσίες δεν θα μάθετε να αγαπάτε.

Όταν βλέπεις τον γείτονά σου σε αγωνία,  να βοηθάς, να παρηγορείς, να  προσεύχεσθε για αυτόν με όλη σου την καρδιά – και ο Κύριος θα ακούσει το αίτημά σου και θα έχει έλεος γι ‘αυτόν.

ΑΓΙΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ.