«Ευλογείτε και μη καταράσθε»

Στην Σκήτη του Αγίου Παντελεήμονος στο Κουτλουμούσι, ο μοναχός Ιωσήφ, θέλησε να επισκευάσει, στο πάτωμα της καλύβας του, ένα σανίδι που είχε σπάσει. Καθάρισε το σάπιο, πήρε με ακρίβεια τα μέτρα, έκοψε το σανίδι και πήγε να το τοποθετήσει.

Όταν το έβανε στη θέση του, το σανίδι ήταν μεγαλύτερο.
Το πήρε, έκοψε το περίσσιο και πήγε πάλι να το τοποθετήσει. Το είδε πως ήταν μικρότερο απ΄ ότι έπρεπε.
Ο Γέρο – Ιωσήφ, ήταν μαραγκός στο επάγγελμα. Παίρνει για δεύτερη φορά τα μέτρα, κόβει άλλο σανίδι στα μέτρα που χρειάζονταν με ακρίβεια, πήγε να το βάλει στη θέση του, αλλά και πάλι περίσσευε, το έκοψε, κι όταν πήγε να το καρφώσει, έγινε μικρότερο. Τότε έχασε την υπομονή του και με θυμό είπε : «Άει στο διάβολο, διάβολε, τί έχεις, τί να σου κάμω για να ταιριάξεις; Τέσσερις φορές σε μέτρησα και τέσσερις σε έκοψα, τώρα τί διάβολο έχεις και δεν ταιριάζεις»;
Ο ταλαίπωρος αυτός μοναχός, αντί να ειπεί την ευχή και να επικαλεστεί τη θεία βοήθεια στην εργασία του, προτίμησε να μνημονεύσει τον διάβολο, ο οποίος δεν άργησε αλλά κάτι τέτοιες ευκαιρίες ζητάει, γι΄ αυτό παρουσιάστηκε μπροστά του, ο διάβολος, μ΄ όλη την αγριωπή μορφή του και του είπε : «Με φώναξες γέροντα, τί είναι, τί θέλεις ; Εδώ είμαι ‘γω για να σε βοηθήσω».
Ο Γέρο – Ιωσήφ τρομαγμένος έκαμε το σταυρό του, παράτησε το σανίδι κι έτρεξε στον Πνευματικό του να εξομολογηθεί, αλλά από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει περισσότερα από 30 χρόνια και δεν μπορεί να συνέλθει, του έμεινε ο φόβος και μια αφηρημάδα στο μυαλό, σαν αντιμισθία από τον διάβολο.
Τούτο ας γίνει μάθημα σε όλους, μικρούς και μεγάλους, να μη λένε στο διάβολο, ούτε για αστεία. Επειδή, ο διάβολος βάνει τον άνθρωπο να θυμώνει και στον θυμό του επάνω, τον βάνει να βρίζει ή να βλασφημεί τα θεία, κι αν δεν κατορθώσει τούτο, τον πείθει να ειπεί στον συνάνθρωπό του, στον αδελφό του, στο παιδί του, ή και στον εαυτό του ακόμη, «Άει στο διάβολο». Τούτο γίνεται κακίστη συνήθεια και πολλοί γονείς στέλνουν τα παιδιά τους στον διάολο.
Ενώ μπορεί ο άνθρωπος να αποκτήσει καλές συνήθειες κι αντί να λέει «άει στο διάβολο», να λέει «άει στην ευχή» ή «άει στο καλό σου» ή όπως συνηθίζουν οι πατέρες να λένε «να σε πάρει η ευχή» ή «ο Θεός να σ΄ ελεήσει», που είναι το καλύτερο απ΄ όλα. Έτσι συνηθίζει ο άνθρωπος να εύχεται και να λέει πάντοτε τα καλά, σύμφωνα με την Αγία Γραφή «ευλογείτε και μη καταράσθε»

 

Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΡΧΙΣΕ

Σχετική εικόνα

τοῦ περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ»

.            «Ὑπάρχει ἕνας πόλεμος ποὺ βρίσκεται σὲ ἐξέλιξη». Ἔτσι ἄρχιζε ἕνα ἄρθρο ποὺ δημοσιεύθηκε στὴν ἑλληνικὴ ἔκδοση τῆς μεγάλης εἰδησεογραφικῆς ἱστοσελίδας Huffington Post στὶς 24 τοῦ περασμένου Φεβρουαρίου. Ποιὸς εἶναι αὐτὸς ὁ πόλεμος;
.         «Πρόκειται γιὰ τὸν πόλεμο κατὰ τῶν μετρητῶν», διευκρινίζει ὁ ἀρθρογράφος. Καὶ συνεχίζει: «Διεξάγεται σὲ ὅλο τὸν κόσμο, ἐνῶ στὴ χώρα μας ἔχει λάβει μία ἰδιαίτερα ἐπιθετικὴ μορφή… Ὅλο καὶ περισσότεροι ἀναλυτὲς κρούουν τὸν κώδωνα τοῦ κινδύνου ὅτι ἡ κατάργηση τῶν μετρητῶν στὴ φυσική τους μορφή, μᾶς ὁδηγεῖ σ᾿ ἕναν ὁλοκληρωτισμό, ὅπου ἡ ἰδιωτικότητα καὶ τὰ δικαιώματα τῶν πολιτῶν θὰ περιοριστοῦν δραματικά, καὶ ὅλοι μας θὰ εἴμαστε ἀνυπεράσπιστοι, ὑπὸ τὸν ἔλεγχο καὶ τὴν παρακολούθηση τοῦ κράτους, τῶν μυστικῶν ὑπηρεσιῶν, τὸν χρηματοπιστωτικὸ τομέα καὶ τοὺς συλλογεῖς προσωπικῶν δεδομένων ἀπὸ τὸν κλάδο τῆς πληροφορικῆς».
.         Στὴ συνέχεια ἡ Huffington Post Greece παραθέτει συνέντευξη τοῦ κ. Νόρμπερτ Χέρινγκ (Norbert Haring), ἀρθρογράφου στὴ μεγαλύτερη οἰκονομικὴ ἐφημερίδα τῆς Γερμανίας, τὴ Handelsblatt. Ὁ κ. Χέρινγκ ἔχει γράψει πρόσφατα τὸ βιβλίο «Ἡ κατάργηση τῶν μετρητῶν καὶ οἱ συνέπειές της. Ὁδεύοντας πρὸς τὸν ὁλοκληρωτικὸ ἔλεγχο», ποὺ κυκλοφορεῖ καὶ στὰ Ἑλληνικά.
Τὸ σύνηθες ἐπιχείρημα ὅτι μὲ τὴν κατάργηση πληρωμῆς μὲ μετρητὰ θὰ παταχθεῖ ἡ φοροδιαφυγὴ «εἶναι παρατραβη­γμένο καὶ παράλογο». «Παραβλέπεται τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ μεγάλες πολυεθνικὲς “ἐξοικονομοῦν” δισεκατομμύρια σὲ φόρους νόμιμα, ἡμινόμιμα ἢ ἐντελῶς παράνομα μέσω τῆς μεταφορᾶς ἠλεκτρονικοῦ χρήματος. Οἱ ἐφοριακοὶ τῆς δίωξης οἰκονομικοῦ ἐγκλήματος ποὺ ἐρευνοῦν τέτοιου εἴδους πρακτικὲς κατηγοροῦνται ὡς τρελοὶ καὶ ἀπομακρύνονται ἀπὸ τὶς ὑπηρεσίες τους», λέει ὁ κ. Χέρινγκ. Καὶ φέρνει ὡς παράδειγμα τὸ περιστατικὸ ἑνὸς τέτοιου ὑπαλλήλου ποὺ κατηγόρησε μία τράπεζα γιὰ φοροδιαφυγὴ καὶ τὸν ἔκλεισαν σὲ ψυχιατρεῖο.
.         Αὐτὸς εἶναι ὁ ἐφιαλτικὸς κόσμος, στὸν ὁποῖο ὁδηγούμαστε μὲ τὴ σχεδιαζόμενη κατάργηση τῶν μετρητῶν καὶ τὸν ἐξ­­αναγ­κασμὸ διενέργειας τῶν συναλλα­γῶν μὲ ἠλεκτρονικὸ χρῆμα, ποὺ τόσο πιεστικὰ ἐπιβάλλει ἡ Κυβέρνηση τῆς χώρας μας τελευταῖα.
.         Κι αὐτὸ σημαίνει ὅτι οὐσιαστικὰ ἄρχισε παγκόσμιος πόλεμος. Ὅλη δὲ αὐτὴ ἡ ἱστορία ἴσως προετοιμάζει τὸ ἔδαφος γιὰ σύστημα παρόμοιο μὲ αὐτὸ ποὺ τὸ βιβλίο τῆς «Ἀποκαλύψεως» περιγράφει ὅτι θὰ ἔχει ἐπιβληθεῖ τὸν καιρὸ τῆς φρι­κτῆς κυριαρχίας τοῦ Ἀντιχρίστου. Κι ὁ διεστραμμένος κόσμος μας βαδίζει ἀδιάφορος πρὸς αὐτὸν τὸν ἐφιάλτη, γιὰ νὰ πληρώσει ἔτσι ἀκριβὰ τὸ τίμημα τῆς ἀποστασίας του ἀπὸ τὴν ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου.

 

ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΤΟΥ ΗΡΩΑ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ

Αποτέλεσμα εικόνας για μακρυγιαννησ

Σε μια συντροφιά από μητέρες, που ενδιαφέρονται για το φυσικό τρόπο ανατροφής των παιδιών τους, αναφέρθηκε ο λόγος του ήρωα Μακρυγιάννη, ότι ο ίδιος θήλασε για τέσσερα χρόνια. Ο λόγος αυτός προκαλεί εντύπωση τη σημερινή εποχή όπου ο θηλασμός, αλλά και γενικά η φυσικός τοκετός  και ο φυσικός τρόπος ανατροφής των παιδιών έχουν παραμεληθεί, λόγω του σύγχρονου, αφύσικου τρόπου ζωής.

Αναζήτησα λοιπόν, μέσα στα απομνημονεύματα του ήρωα τη συγκεκριμένη πληροφορία και ,με αρκετό κόπο ,την εντόπισα.

***Η περιπετειώδης γέννηση  του ήρωα

Είναι συγκλονιστική, μέσα στην απλότητα που είναι δοσμένη, η περιγραφή της γέννησης του Μακρυγιάννη. Ας προσπαθήσουμε να φανταστούμε μια ετοιμόγεννη, μια έγκυο στις μέρες της, να ξεκινάει να μαζέψει ξύλα από το βουνό, γιατί ήταν απαραίτητα για το σπίτι. Φορτωμένη με τα ξύλα, στην ερημιά, την έπιασαν οι πόνοι της γέννας. «Μόνη της η καημένη και αποσταμένη» γέννησε, ξελεχώνεψε, φορτώθηκε λίγα ξύλα, τύλιξε με χόρτα το νεογέννητο, το φορτώθηκε και αυτό και επέστρεψε στο χωριό. Τι δύναμη, τι ψυχή έκρυβε μέσα της αυτή η γυναίκα! Και αν δεχτούμε την άποψη της σύγχρονης επιστήμης ότι  ο τοκετός σηματοδοτεί ολόκληρη τη ζωή του ανθρώπου, κατανοούμε πως αυτό το παιδί πήρε όλη την παλληκαριά της μάνας του… Συνέχεια ανάγνωσης

 

ΠΗΓΑΙΝΩ ¨ΑΓΡΑΜΜΑΤΗ¨ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ…ΚΑΙ ΦΕΥΓΩ ¨ΔΡΟΣΙΣΜΕΝΗ¨ΑΠ ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΗΣ..

 

Αποτέλεσμα εικόνας για μία χήρα φτωχιά
 
 
 
Ζούσε λοιπον κάποτε, σ’ ένα χωριό, μία χήρα φτωχιά με το μοναχογιό της.Για να μεγαλώσει το παιδί της ξενοδούλευε κι ειχε εναν καημό να το σπουδάσει.Δεν ειχε πουθενα να παει, να μιλησει, να ζητησει ( ανθρωπινη) βοηθεια …ετσι λοιπόν..Πήγε κι έπεσε στα γόνατα μπροστά στην Παναγία και ειπε.. ¨Παναγία μου αξίωσέ με κι εμένα την αμαρτωλή να σπουδάσω το μοναχογιό μου¨.Έτσι με στερήσεις και προσευχές κατάφερε, η φτωχή να σπουδάσει το γιό της γιατρό.
 

Συνέχεια ανάγνωσης

 

Αυθεντικές σχέσεις προσευχής…

 

Έρχονται στιγμές που η προσευχή χάνεται, σαν μια πηγή που σε δρόσιζε και τώρα την κατάπιε η δίψα της γης. Λόγια δεν βρίσκεις να πεις. Κάποτε χάνεται ακόμη κι αυτή η διάθεση να μιλήσεις με τον Θεό. Όμως δεν πρέπει να μας τρομάζει, γιατί αυτή είναι η ανθρώπινη ψυχή και η ζωή μας ολάκερη. Μια άστατη θάλασσα που πότε η γαλήνη της γλυκαίνει την ματιά μας και πότε τα κύματα της φοβίζουν την καρδιάς μας. Εκείνες τις στιγμές λοιπόν που όλα μοιάζουν δύσκολα και ράθυμα, ίσως και τεντωμένα στα άκρα της υπομονής ή στις αντοχές της θλίψης μας, ας μάθουμε την σχέση ειλικρίνειας με τον Θεό. «Ναι Θεέ μου, δεν έχω όρεξη για προσευχή, ούτε να σου μιλήσω δε μπορώ. Νιώθω να σε ποθώ, μα είμαι τόσο κουρασμένος και τόσο ψυχρός που λέξεις δε βρίσκω να σου πω. Ίσως και να μην θέλω….» Αυτή η ειλικρίνεια, αυτή η σιωπή, η αποδοχή ότι τώρα δεν μπορώ, δεν νιώθω, περνάω μια μεγάλη νύχτα, δίχως ενοχές γι αυτό, και χωρίς να απολογούμαι ή να στριμώχνω τον εαυτό μου, όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο ή παράδοξο, είναι προσευχή. Γιατί η προσευχή είναι ειλικρινής ζωντανός διάλογος με τον Θεό. Ο Θεός αναζητά πάντα ο ειλικρινές κομμάτι του εαυτού μας για να συνδεθεί. Οχι τον ρόλο ή την μάσκα μας. Η αυθεντικότητα είναι η γη που ανθίζει η σχέση με τον Θεό. Να μπορείς να του πεις ότι, τον αγαπάς με την ίδια ελευθερία που θα του έλεγες, ότι έχω παράπονα από σένα. Να έχεις την δίψα να τον κυνηγάς και άλλοτε να αφήνεις σε Εκείνον κάθε πρωτοβουλία του Έρωτα σας.

http://plibyos.blogspot.gr/